Application and registration procedure
Depending on the student's profile and the course of study, the application and registration procedures may differ but always involve 3 steps.
The three steps to join the UPHF
- STAGE 1 : The application or pre-registration with the institute that organizes the training - from December to September depending on the course
- STAGE 2 : The administrative registration - from July
- STAGE 3 : The pedagogical registration with the training secretariat.
Application
Applying to the 1st year after the Bac:
The candidates concerned by Parcoursup :
- Bachelor of the year 2020 or holder of an equivalent diploma (e.g. DAEU or Capacité en droit for a continuation in licence 1ère année de droit only)
- Student of the Université Polytechnique Hauts-de-France wishing to reorient themselves
- Student coming from another university and wishing to reorient themselves
Student : consult the pre-registration procedures by training
International student: Apply to a exchange program or to individual title
Doctoral student: follow the Doctoral School
Resume applicant: contact the Apprenticeship and Continuing Education Department
In case of problems: write to @email and give the following information : NAME, FIRST NAME, DATE OF BIRTH, STUDENT NO. AND REFERENCE FIELD WISHED.
Administrative registration
- High school students: enrolling in 1st grade
- Student at UPHF re-enrolling
- Student at another institution
- You are International student and you have never been enrolled at Hauts-de-France Polytechnic University
- You want to become a doctoral student: follow the Doctoral School procedure
- Continuing education: contact the secretariat of the relevant course
The last step will be the pedagogical registration, by contacting directly the training course concerned.
ÉTAPE 3 : Inscription pédagogique
La dernière étape sera l’inscription pédagogique, en contactant directement la filière de formation concernée.
Transfert de dossier universitaire
L'étudiant qui souhaite poursuivre ses études dans une autre université française doit procéder à une demande de transfert de son dossier universitaire.
Le transfert se fait généralement pour une inscription pour l'année universitaire, le transfert en cours d'année étant exceptionnel.
Une interface informatique est mise à votre disposition afin de rendre effectif votre départ de l'Université Polytechnique Hauts-de-France.
Cette interface informatique vous permet :
- d’effectuer votre demande en ligne
- de recevoir par mail des informations sur l’avancement du traitement de votre demande
- d’obtenir un avis favorable ou défavorable délivré par le Président de l’Université Polytechnique Hauts-de-France, sous la forme d’un visa numérique
- d’imprimer votre demande de transfert, une fois ce visa obtenu, sous format PDF
La validation de votre dossier de transfert garantit que vous êtes en règle vis à vis de l'Université Polytechnique Hauts-de-France (quitus bibliothèque, paiement des droits…) et permet à l'établissement d'accueil de vous inscrire.
Renseignement complémentaire : @email